30 Ağustos 2014 Cumartesi

'Almanya'nın Türkiye'yi Elektronik Kuşatması' TVNET / HABER ANALİZ (22.08.2014)




Ferhat Ünlü (47:50-48:30) : ''Almanya'nın Türkiye'yi dinleme-telekulak skandalı ki 2009 kritik sene: EPDK üyelerinin de 2009'da dinlendiğini, Emniyet İstihbaratın o kayıtlarının 2009'da silindiğini vs. düşünürsek 2009'un o kritik sen pek çok açıdan... Almanya Türkiye'yi telekulak anlamında kuşatmış deyim yerindeyse, başka ülkelerinde bu tarz kuşatmaları var Almanya neden kuşatıyor ve kuşatırken teknik anlamda TİB'i düşünelim, başka kurumları düşünelim nasıl denetleyebilir elektronik bağlamda, buna uygun alt yapısı var mı?''

Batuhan Tosun (48:30-50:50) : '' Şimdi kullanılan altyapılarda Alman cihazları çok fazla kullanılıyor ve eğer siz benim cihazımı kullanıyorsanız ve ben gelişmiş bir ülke isem bu şeye düşmem. Yani BTK sistemlerinde de elektrik sistemlerinde de  yabancı menşeili ürünler kullanılıyor.''

 Ferhat Ünlü: ''Yani Telekomünikasyon İletişim Başkanlığında da, spesifik olarak soruyorum, TİB'i özellikle öğrenmek istiyorum...''

Abdurrahman Şimşek: '' Her yerde, her devlet kurumunda...''

Batuhan Tosun: '' Yani şöyle bir durum var: Ben bağlantıyı şuradan kurmaya çalışıyorum not aldım buraya: Erich Schmidt BND'nin eski istihbarat uzmanlarından biri. Şimdi Wikileaks'de Zamanında Emre Doğru ile ilgili çıkan stratfor belgelerinde Doğru'nun yazışmaları ile ilgili TPAO'nın Akdenizde yaptığı sondajların, sondaj çalışmalarının takibi ve bunların yurt dışına bildirilmesi, akabinde yine Almanya'nın -yine Erich Schmidt bunu not olarak düşmüş- 'EPDK çok stratejik bir kurumdur ve Almanya devleti yine Türkiye'nin EPDK kurumunun neler görüştüğünü, görüşmelerini bilmek ister.' Bu iki kurum da EPDK ve TPAO; Türkiye'nin uzun yıllar güdemediği siyaseti son zamanlarda gütmeye başlaması Almanya'nın dikkatini çekecek olacak ki keza kendi teknolojisini kullandırıyor olması... (Ferhat Ünlü: '' Onları teknik anlamda rahatlatıyor.'')   ''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder